MTB Ride Mere afregnes i Vésubie

Kategori (da-dk)

Jeg anbefaler:

fullsuspensioncykel med minimum 140mm for og bag

teleskopisk sadelpind er obligatorisk.

Tubeless er et must. Store dæk med kraftige ekstra forstærket sider. Jeg kører Magic Mary foran og Ardent eller lignende bagpå.

Hjelm, fullface er ikke obligatorisk men jeg anbefaler en endurohjelm hvor man kan på- og afmontere kæbebeskytter.

Knæbeskyttere

Rygsæk med rygskjold og vandreservoir til minimum 2liter

Albuebeskyttere efter behov.

Ekstra slanger og hanger og ventil, evt. et ekstra dæk.

2 ekstra eger.

Bremseklodser.

Bagskifter.

Bleedkit til dine specifikke bremser.

MTB Ride More har:

Tubeless snask

Pumper, både fodpumpe, alm pumpe og suspension pumpe.

Enkelte tools, dog ikke til tungere mekanik.

Repairkit til små huller i dæk.

Førstehjælpsudstyr.

• The Epic: De Maritime Perler: 3 dages Enduro / all mountain med fuld shuttle ( fra juni til oktober)

• The Hardcore: Riding Maures&More: klassisk singletrack uge, kan med fordel bruges som vinterforberedelse/ træningslejr

• Switchback Hell: Kun for tøsepiger, seje sild og Rigtige Kvinder! Lær at få cyklen rundt i alle typer sving. Med base i Sospel cykler vi et max af fede spor med en overdosis af switchbacks i alle afskygninger. For dem der vil, er der mulighed for at cykle et superfedt Enduroløb lørdag+søndag. Dog er denne tur kun for piger og kvinder der har været på minimum 2 ud af de 4 teknikdage arrangeret i fællesskab med Slettestrand og Mtb-Bornholm

-minimum 7 og max 14 deltagere

-weekend den 11 november

Den Episke - de Maritime Perler

3 dage i de Maritime Alper

Fra Col des Champs til Col de Turini

Dag 1

Ankomst til Nice fredag senest kl 20.30

Indlogering på lille familiehotel i Antibes hvor I samler jeres cykler og efterlader cykelkufferten.

Dag 2

Morgenmad kl 7.00 og afhentning kl 7.30

Transport i shuttle til Roubion, hvor vi starter.

Spe 1 Roubion til Beuil

Frokost på lille lokal restaurant

Spe2 Valberg til Guillaumes

Spe 3 Col des Champs til Colmar

Spe 4 Col des Champs til entraunes

Spe 5 Grey Earth

Overnatning og aftensmad på lille lokalt chalet

Dag 3

Morgenmad kl 8.30, klar på cyklerne kl 9.30

Spe 1 ....... til Guillaumes

Spe2 Rubi med picnic

Spe3 Beuil til Beuil + Col de la couillole til Roubion ( evt ændring hvis vi sover på Col)

Vi sover i hytte og spiser i Roubion

Dag 4

Morgenmad kl 8.30, klar på cyklerne kl 9.30

Spe 1 Roubion til St Sauveur ( shuttle til la Colmiane)

Spe 2 Colmiane til st Martin Vesubie, frokost

Spe 3 Belvedere surprise

Spe 4 Col de Turini til Escarene

Shuttle til Antibes, pakke cykler og enten direkte i lufthavnen til den sene afgang eller overnatning på det samme hotel og shuttle næste dag til lufthavnen

Jeg startede Mtb i 2004, først og fremmest for at komme i form. Sammen med 2 andre piger meldte jeg mig til Rude- 24timers løbet. Adrenalinsuset fra de tekniske nedkørsler med max gas og 1. Pladsen på podiet gav mig den vilde idé at jeg ville være Danmarksmester!

Til DM i 2004 og 2005 rykkede jeg tættere og tættere på den øverste plads og i 2006 + 2007 lykkedes det mig først i Odense dernæst i Viborg at hapse titlen og guldet foran mine to værste rivaler, Søstrene fra HMTBK.

I 2008 flyttede jeg med min datter til byen La Garde-Freinet i hjertet af bjergmassivet kaldet " Le Massif des Maures" i Sydfrankrig, deraf navnet Ride More. Jeg havde lyst til eventyr og behov for at lære min fars kultur og baggrund bedre at kende.

Jeg får job hos Tribe Sport Group, hvilket fører til at jeg stifter bekendtskab personlighederne Frederic Glo og Georges Eduards som trækker mig ind i den på daværende tidspunkt nye mountainbike disciplin "Enduro". Endeligt har jeg fundet min hylde. Enduro bliver for mig den ultimative kombination af tekniske nedkørsler og eksplosive korte opkørsler. Hardtail carboncyklen blev hurtigt skiftet ud med en fully enduromtb, og jeg kørte hele Sydfrankrig rundt i min Renault Scenic til Enduro-legenderne I Levens, Sospel, Portes de Mercantour, Val D' Allos, Epic og Finale Ligure i Italien.

I 2012 består jeg uddannelsen som certificeret cykelinstruktør og starter MTB Ride More. Jeg bliver ansat i cykleklubben OCCA der ligger i byen Antibes, som hovedansvarlig for børne _og unge sektionen i MTB. I årene efter arbejder jeg freelance for bl.a. Ash Smith alias Trans-Provence, og udvider derved mit kendskab til sporene i de Maritime Alper.

I 2015 begynder jeg at samarbejde med en af de lokale eventmagere Christian Tabart omkring organiseringen af Kenny Enduro Ride, et 3-dages Enduro etapeløb, med base i den lille autentiske skistation Roubion.

2017 er året hvor jeg starter mit samarbejde med bikeparken i ISOLA 2000, og derved opnår jeg et indgående kendskab til bjergkørsel og undervisning i ægte Downhill.

MTB Ride More - meget mere end Mtb

Det vigtigste for mig ved mountainbike er eventyr, naturoplevelse, sikkerhed og en evig søgen efter at forbedre mine tekniske færdigheder.

MTB Ride More kombinerer fede, flowy singletrackspor med svære tekniske passager, smukke panoramaudsigter og følelsen af at blive suget ind i den vilde natur. Der er altid mindst én certificeret mountainbikeinstruktør med førstehjælpskit og erfaring med sikkerhed i bjergene. Dog er det obligatorisk at I selv tegner og medbringer en forsikring der dækker hjemtransport og transport i helikopter til nærmeste hospital, skulle uheldet være ude.

På turene handler det ikke om at komme hurtigst ned af bakken men derimod om at have det sjovest på vej ned, og hvis der er behov og enighed hos deltagerne stopper jeg gerne op for at køre den samme tekniske passage flere gange. Turene er Enduro- all mountain stil og ikke Downhill.

Opkørslerne foregår 80% af tiden på brede grusveje, nogle gange på små veje og singletracks. Jeg kører et tempo hvor alle kan følge med, og for dem der gerne vil give den mere gas, finder vi også ud af det.

Pour plus d'informations

sur nos prestations, sorties, stages, randonnées, veuillez utilisez notre formulaire de contact, nous nous ferons un plaisir de vous répondre dans les plus bref délais

Made with love by Joline. All rights Reserved.